Spamfilter for e-post til ansatte/email for employees


Fra torsdag 13.januar 2011 kl 1600 vil alle e-post fra adresser utenfor uis.no gå via MessageLabs. Kun e-post til uis.no sjekkes, vi sjekker ikke e-post som sendes fra uis.no. From Thursday January 13th 2011 at 1600 all email to uis.no from external addresses , will be routed through MessageLabs. Only incoming email are filtered, not outgoing email from uis.no.

UiS har de siste årene benyttet et spamfilter fra Softscan i Danmark. Softscan er nå blitt en del av MessageLabs.
Fra torsdag 13.januar 2011 kl 1600 vil alle e-post fra adresser utenfor uis.no gå via MessageLabs. Kun e-post til uis.no sjekkes, vi sjekker ikke e-post som sendes fra uis.no.

Det er satt opp at alle får ukentlig rapport over hvilke e-poster som er stoppet. I første e-posten fra spamfilteret får brukeren mulighet til å opprette en ny konto, som man til enhver tid kan logge inn på spamfilteret med og se hvilke e-poster som er stoppet. Man kan også endre hvor ofte man vil ha rapport tilsendt.

UiS has been using a spamfilter from Softscan in Denmark. Softscan has now become a part of MessageLabs.

From Thursday January 13th 2011 at 1600 all email to uis.no from external addresses , will be routed through MessageLabs. Only incoming email are filtered, not outgoing email from uis.no.

The system is set up to send a weekly notification with a list of stopped emails. In the first email the user can set up a new account to use for logging in to spammanager and get the list of stopped emails. You can log in anytime, and you can also change how often you want to receive the spam notification.


Sist oppdatert av Jon Bjelland (13.01.2011)

Skriv ut artikkel print symbol