UiS intranett – en sniktitt og forklaring


En av de største endringene fra ansattsidene er at intranettet, som er rett rundt hjørnet, har skiftet plattform og krever innlogging.

 

Vi bruker en del av Office 365 som teknisk plattform for intranettet, nemlig et system som heter SharePoint. Derfor vil vi også få all den andre Office 365-funksjonaliteten lett tilgjengelig, slik som Outlook og Office-pakken.  
Det er verdt å merke seg at SharePoint blir brukt til andre ting enn intranettet vårt. Du har kanskje allerede jobbet i dette systemet.

Vi har en ny toppmeny, som er delt inn i fem hovedområder:
- Arbeidsstøtte
- Ansattforhold
- Kurs og kompetanse
- Campus og bygg
- Organisasjonen

 I tillegg har vi egne hovedområder for IT, biblioteket og forskningsstøtte. Alle disse er tilgjengelige fra toppmenyen. 

Under vises et eksempel på hvordan navigasjonen nå henger sammen (klikk på bildet for å få åpnet en større utgave av det): 

1: Huset tar deg til forsiden for intranettet

2: Toppmenyen som er felles for hele intranettet

3: Overskriften på det området du befinner deg i (i dette tilfellet: Campus og bygg)

4: Hjemknapp for det området du befinner deg i 

5: Undermeny for det området du befinner deg i

6: En knapp som åpner en meny som gir deg tilgang til de andre applikasjonene i Office 365 ("vaffel-menyen")

7: Forsiden til Office 365

8: Forsiden til Sharepoint - her finner du både UiS-intranett samt andre Sharepoint-områder

Les også:
UiS intranett – lansering nærmer seg

UiS intranett lanseres første uka i oktober

UiS får intranett til høsten


Sist oppdatert av Hildegard Nortvedt (28.09.2018)

Skriv ut artikkel print symbol