Vær noe mens du blir noe


Årets rekrutteringskampanje fra strategi og kommunikasjonsavdelingen (SKA) i samarbeid med reklamebyrået Fasett, heter «Vær noe mens du blir noe».

Slagordet spiller på to sider av det å være student: Hva gjør du mens du er student (studentliv), det vil "Vær noe". Hva du utdanner deg til (jobb), det vil si "Bli noe".

Kampanjen deles inn i to ordgrupper. «Vær noe» illustreres med adjektiver som for eksempel glad, engasjert, glimrende, bereist og også bruk av morsomme ord som rask, serr, løyen og driblende.

«Bli noe» illustreres med faktiske profesjoner og karrieremuligheter som vi tilbyr i våre utdanninger, som for eksempel historiker, hotelldirektør, sivilingeniør, lærer og mye mer.

Kampanjen skal hovedsakelig foregå via sosiale medier, utdanningsmesser, nyhetsbrev og Åpen dag 7. mars.

Utdanningsmesser

På utdanningsmesser er de to ordgruppene trykket opp på buttons som besøkende setter sammen etter ønske. På den måten blir elever bevisst sine studiemuligheter på UiS, samtidig som de starter tankeprosesser om hvordan studentlivet er hos oss. Det er heller ikke en ulempe at elevene velger å vise fram sin valgkombinasjon på jakkeermet, og slik promotere sitt valg ovenfor venner og familie.

Studentambassadører og representanter fra SKA reiser allerede denne helgen til årets første utdanningsmesse i Lillestrøm - og innvier dermed det nye konseptet.

I år besøker studentambassadører ved UiS 35 000 elever på skoleturneer i 13 fylker og ca 70.000 elever på utdanningsmesser i syv byer.

Generator

Den digitale generatoren, som finner tilfeldige valgkombinasjoner, er ment som en uhøytidelig og morsom måte å vise eksempler på hva du kan bli hvis du utdanner deg på UiS. Det må understrekes at denne er ment som en teaser til videre klikk inn på vår hjemmeside og våre studieprogram. Lenke med generator aktiviseres tirsdag 10. januar.

Generatoren sendes ut via nyhetsbrev til alle avgangselever i videregående skoler i Norge og spres på Facebook. Hensikten er økt trafikk til våre hjemmesider via deling og spredning av valgkombinasjonene.

Åpen dag

Alle studieprogram-stand på Åpen dag får enkle buttonsvegger med sine yrker og karrieremuligheter til utdeling.


Sosiale medier

«Vær noe mens du blir noe» skal også formidles i forskjellige kanaler, hovedsakelig Facebook, Instragram og Snapchat. Her skal vi vise fram studentlivet i Stavanger, samt alle mulighetene vi tilbyr. Snapchat skal i vår blant annet styres av ulike linjeforeninger og studentorganisasjoner.

 

 

 

 


Sist oppdatert av Siri Jeanette Pedersen (09.01.2017)

Skriv ut artikkel print symbol