Forum for forskning 16. september: Forskningskommunikasjon i tradisjonelle og sosiale medier


Hvordan nå gjennom i mediene? Trenger du å bry deg om sosiale medier? Det er tema for foredrag i Forum for forskning 16. september.

Kan det tenkes at kontakt med mediene og omtale i sosiale medier kan få flere til å lese forskningsartikler? Kanskje til og med styrke din anerkjennelse som forsker?

Audun Farbrot, som er fagsjef for forskningskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, vil i sitt foredrag avsløre X-faktoren i forskningskommunikasjon. Han vil gi praktiske råd om hva du kan gjøre for å bli mer synlig i mediene. Farbrot vil også streife innom fenomenet sosiale medier: Hvorfor skal du som forsker bry deg om sosiale medier?

Farbrot har mer enn tolv års erfaring med allmenn- og brukerrettet forskningskommunikasjon. Han er utdannet Executive Master of Management (2012) og siviløkonom (1990) fra Handelshøyskolen BI. Farbrot har utgitt to håndbøker i forskningskommunikasjon:

Farbrot er styremedlem i forskning.no, som står bak nettavisene forskning.no og ScienceNordic. Han holder jevnlig foredrag om aktuelle emner innen effektiv kunnskapskommunikasjon for forskere, fageksperter og kommunikasjonsrådgivere.

Tid: Fredag 16. september 2016, kl. 12.30-13.30.

Sted: Ellen & Aksel Lunds hus, rom H-007.

Servering av kaffe og te. Velkommen!

Innlegg på seminaret: Forskningskommunikasjon i tradisjonelle og sosiale medier av Audun Farbrot, fagsjef for forskningskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI

Mer informasjon om Forum for forskning


Sist oppdatert av Marianne Gjerlaugsen (20.09.2016)

Skriv ut artikkel print symbol
Audun Farbrot (Foto: Torbjørn Brovold)
Audun Farbrot (Foto: Torbjørn Brovold)
Nyttige lenker

Personvern og forsking