Oppdatering kl.1445 -
Problem med oppstart av windows pc ved UiS


IT-avdelingen har samlet et kriseteam som vil jobbe utover ettermiddag/kveld i dag for å forsøke å ha alle undervisningsrom klare til i morgen tidlig

Skulle du komme over et undervisningsrom med maskiner som har problemer med oppstart, setter vi pris på om du kan melde dette inn HER

Bærbare maskiner kan leveres for reparasjon på Arne Rettedal G-101, vi har en stab som står der utover dagen.

Stasjonære maskiner vil vi måtte gå ut på lokasjon for å reparere. Vi håper på forståelse om at dette kan ta tid, det er mange maskiner som må sjekkes/repareres. Vi vil gå gjennom de stasjonære maskinene i denne prioriterte rekkefølgen:

1.     Auditorium/Undervisningsrom (Størst nedslagsfelt)

2.     Møterom (Stor konsekvens)

3.     Ansattmaskiner hvor feilen har blitt meldt inn til IT (Bruk skjema i denne meldingen)

Det er viktig at de ansatte som opplever problemet melder inn sak via e-post for å sikre at de blir kontaktet for å få reparert maskinen.

Microsoft har beklaget hendelsen, men har for øyeblikket ingen publisert løsning.  Problemet gjelder bare maskiner med Windows 10, og ikke alle Windows 10 maskiner er påvirket.       

IT-avdelingen har funnet en løsning på problemet, men trenger da fysisk tilgang til maskinen på nåværende tidspunkt. Vi jobber med å få automatisert en løsning på alle maskiner, men det kan ta tid.

IT-avdelingen har behov for å vite hvem som har problemet, slik at vi kan ta kontakt for å løse problemet. Send inn en melding til IT-Hjelp:   Meld inn feil på PC via e-post Vennligst skriv inn maskinnavnet i eposten!

Vi har opprettet et kriseteam som holder til i Arne Rettedal G-101 som kan hjelpe de som har bærbare maskiner, hvis de kommer ned til rommet med maskinen som har problemet. Vennligst benytt anledningen hvis du har mulighet, det vil gå mye raskere.

 


Sist oppdatert av Wenche Øvrebø (12.10.2017)

Skriv ut artikkel print symbol