Video av bokpresentasjon: "Lesson Study i en nordisk kontekst"


Boka "Lesson Study i en nordisk kontekst" ble presentert i biblioteket på Ullandhaug onsdag 28. september. Hele presentasjonen ble filmet, og du kan se den her.

"Lesson Study i en nordisk kontekst" kom ut på Gyldendal Akademisk i april. Boka presenterer den japanske metoden Lesson Study som et verktøy for å ha økt fokus på studentenes praksisopplæring, og setter metoden inn i en nordisk kontekst.

En rekke faglig ansatte ved UiS har bidratt i boka. De var ved denne anledningen representert av Raymond Bjuland, Nina Helgevold, Deborah L.S. Larssen og Reidar Mosvold. De fortalte alle om sine kapitler i boka, som de har skrevet sammen med andre ansatte ved UiS. De frammøtte fikk både en innføring i hva metoden Lesson Study innebærer, og erfaringer med metoden. Det sies å være en krevende metode å gjennomføre i et klasserom, men erfaringene er likevel positive. Økt engasjement fra både lærere og elever framheves som en positiv effekt.

Instituttleder Elin Thuen hadde en innledning før forfatterne slapp til. Hun uttrykte stor stolthet over at så mange ansatte ved UiS bidrar i en viktig bok. Hun hadde mye godt å si om boka, men kom også med noen kritiske spørsmål til forfatterne. Disse fikk de muligheten til å besvare i sine innlegg. Alt ligger til rette for videre debatt og dialog om et faglig spennende tema.

SE VIDEO AV HELE PRESENTASJONEN


 


Sist oppdatert av John David Didriksen (30.09.2016)

Skriv ut artikkel print symbol