Forum for forskning 16. september: Forskningskommunikasjon i tradisjonelle og sosiale medier


Hvordan nå gjennom i mediene? Trenger du å bry deg om sosiale medier? Det er tema for foredrag i Forum for forskning 16. september.

Kan det tenkes at kontakt med mediene og omtale i sosiale medier kan få flere til å lese forskningsartikler? Kanskje til og med styrke din anerkjennelse som forsker?

Audun Farbrot, som er fagsjef for forskningskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI, vil i sitt foredrag avsløre X-faktoren i forskningskommunikasjon. Han vil gi praktiske råd om hva du kan gjøre for å bli mer synlig i mediene. Farbrot vil også streife innom fenomenet sosiale medier: Hvorfor skal du som forsker bry deg om sosiale medier?

Farbrot har mer enn tolv års erfaring med allmenn- og brukerrettet forskningskommunikasjon. Han er utdannet Executive Master of Management (2012) og siviløkonom (1990) fra Handelshøyskolen BI. Farbrot har utgitt to håndbøker i forskningskommunikasjon:

Farbrot er styremedlem i forskning.no, som står bak nettavisene forskning.no og ScienceNordic. Han holder jevnlig foredrag om aktuelle emner innen effektiv kunnskapskommunikasjon for forskere, fageksperter og kommunikasjonsrådgivere.

Tid: Fredag 16. september 2016, kl. 12.30-13.30.

Sted: Ellen & Aksel Lunds hus, rom H-007.

Servering av kaffe og te. Velkommen!

Innlegg på seminaret: Forskningskommunikasjon i tradisjonelle og sosiale medier av Audun Farbrot, fagsjef for forskningskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI

Mer informasjon om Forum for forskning


Sist oppdatert av Marianne Gjerlaugsen (20.09.2016)

Skriv ut artikkel print symbol